Välkommen till AoH forum om hundarSveriges populäraste forum om hundar med ca 800 nya inlägg per dag. Här samlas allt från nybörjare till proffsen av hundförare och diskuterar livet med hund, träningstips och mycket mer. Alla medlemmar, som vill, får en egen Gratis Blogg!. Registrera dig du också och kom med in i gemenskapen. Mvh |
Utställningshund dog vid ringside
Re: Utställningshund dog vid ringside
MalinBaltzar skrev:Vad jag har hört ska det ha varit en Dogo Argentino
Det var ingen Dogo Argentino. Se inlägget innan
//Sanna
Vinthundsägarens filosofi: Fast hand utan brutalitet
-Dragon Light´s kennel-
-Dragon Light´s kennel-
-

Sanna med vargarna - Champion

- Hundras(er): Irl. varghund
Ters skrev:MalinBaltzar skrev:Vad jag har hört ska det ha varit en Dogo Argentino som bet ihjäl Sheltin. Angående Cane Corson så vaktade hon sitt ben och hann aldrig uppfatta att det var barnet som kom (detta har jag fått veta av ägaren), fortfarande är det väldigt tråkigt att det händer. Hela utställningen känns lite tråkig iom att det var så mycket som hände
Finns ingen ursäkt när en hund biter en människa... ägarna skulle aldrig ha utsatt hunden för att få ett ben att vakta eller så får man ha sina hundar i bur e.dyl så inget sådant händer.
Dogo argentino eller Cane... d är ju stor skillnad i utseende på dom & går ju knappast att ta fel på. Dobbe... såg du händelserna?
Det var hunden som bet Sheltin som jag trodde var Dogo (jag har inte sett det själv, endast HÖRT att det skulle vara det men uppenbarligen inte då hunden var brun). Det var en Cane Corso som markerade mot ett barn som jag sa, självklart väldigt olyckligt och inget jag rättfärdigar.
- MalinBaltzar
- Nosare

- Hundras(er): Cane Corso
Sanna med vargarna skrev:MalinBaltzar skrev:Vad jag har hört ska det ha varit en Dogo Argentino
Det var ingen Dogo Argentino. Se inlägget innan
//Sanna
Ja, jag ser.
- MalinBaltzar
- Nosare

MalinBaltzar skrev:Vad jag har hört ska det ha varit en Dogo Argentino som bet ihjäl Sheltin. Angående Cane Corson så vaktade hon sitt ben och hann aldrig uppfatta att det var barnet som kom (detta har jag fått veta av ägaren), fortfarande är det väldigt tråkigt att det händer. Hela utställningen känns lite tråkig iom att det var så mycket som hände
Cane Corson låg cirka 5 meter framför oss. Vi hade vårt tält på andra sidan en liten grusväg, och Cane Corson hade sin filt + "parasoll" mellan grusväg och ringen. Barnet satt ner, hunden låg ner. Bägge under parasollen. Hunden bet barnet i armen. Vet inte om det var ägaren som tog tag i hunden, men en kvinna ställde sig upp och började slå hunden ett par gånger och vråla på den. En annan kvinna tog barnet och gick iväg en stund. Hundkvinnan gick iväg med hunden åt andra hållet och sen var alla tillbaka. Det skedde framför mina egna ögon.
Sheltien stod jag cirka 10 meter bort, tog några steg åt sidan när allt liv började och såg lite av det. Var dock mest intresserad av finalen i "min" ring som jag fotade.
Varför kasta småsten i glashus när man kan skjuta sig själv i foten med en bazooka?
-

Dobbe - Champion

- Hundras(er): Fyrbenta
Dobbe skrev:MalinBaltzar skrev:Vad jag har hört ska det ha varit en Dogo Argentino som bet ihjäl Sheltin. Angående Cane Corson så vaktade hon sitt ben och hann aldrig uppfatta att det var barnet som kom (detta har jag fått veta av ägaren), fortfarande är det väldigt tråkigt att det händer. Hela utställningen känns lite tråkig iom att det var så mycket som hände
Cane Corson låg cirka 5 meter framför oss. Vi hade vårt tält på andra sidan en liten grusväg, och Cane Corson hade sin filt + "parasoll" mellan grusväg och ringen. Barnet satt ner, hunden låg ner. Bägge under parasollen. Hunden bet barnet i armen. Vet inte om det var ägaren som tog tag i hunden, men en kvinna ställde sig upp och började slå hunden ett par gånger och vråla på den. En annan kvinna tog barnet och gick iväg en stund. Hundkvinnan gick iväg med hunden åt andra hållet och sen var alla tillbaka. Det skedde framför mina egna ögon.
Sheltien stod jag cirka 10 meter bort, tog några steg åt sidan när allt liv började och såg lite av det. Var dock mest intresserad av finalen i "min" ring som jag fotade.Kändes inte som att det behövdes ännu en person mitt i allt tumult.
Ja, jag kan inte säga mer än så eftersom vi redan hade åkt hem när detta hände. Jag pratade med ägaren till hunden på kvällen och det enda hon sa var att att hunden hade markerat mot barnet för att hon trodde det var en annan hund som kom och hon vaktade sitt ben. Mer frågade inte jag utan vi diskuterade andra grejer. Vem dessa personer är som tog hunden och barnet har jag ingen aning om.
- MalinBaltzar
- Nosare

Om det inte var så att det var mer än ett barn som blev bitit, vi kan ju faktiskt prata om olika hundar.....?
Varför kasta småsten i glashus när man kan skjuta sig själv i foten med en bazooka?
-

Dobbe - Champion

- Hundras(er): Fyrbenta
Dobbe skrev:Om det inte var så att det var mer än ett barn som blev bitit, vi kan ju faktiskt prata om olika hundar.....?
Jag hoppas verkligen inte att det är fler Cane Corso som har bitit barn
- MalinBaltzar
- Nosare

Som Cc ägare så är detta bedrövligt att höra... 2 incidenter med Cc inblandade på samma dag. Om någon har uppgifter på vilka hundarna var så tar jag tacksamt emot det... Går bra med katalognummer så är inga namn nämnda, eller skicka ett pm kanske!
- Ters
- Veteran

Jättetrist för alla inblandade, man blir dock förvånad att inte mer händer
På utställningen i Norrköping låg ett par stora bjässar uppkopplade i skuggan med varsitt tuggben, det var trångt och det var många förbi passerande hundar som var sugen på dessa tuggen, bjässarna morrade rejält hur lätt hade det inte varit att en hund försökt komma åt tuggbenet och då hade de smällt
Vet inte hur folk tänker, att låta hundarna ligga helt själva och tugga på ben, när andra hundar passera väldigt nära
På utställningen i Norrköping låg ett par stora bjässar uppkopplade i skuggan med varsitt tuggben, det var trångt och det var många förbi passerande hundar som var sugen på dessa tuggen, bjässarna morrade rejält hur lätt hade det inte varit att en hund försökt komma åt tuggbenet och då hade de smällt
Vet inte hur folk tänker, att låta hundarna ligga helt själva och tugga på ben, när andra hundar passera väldigt nära
-

request - Veteran

Ters skrev:Som Cc ägare så är detta bedrövligt att höra... 2 incidenter med Cc inblandade på samma dag. Om någon har uppgifter på vilka hundarna var så tar jag tacksamt emot det... Går bra med katalognummer så är inga namn nämnda, eller skicka ett pm kanske!
Men vem har sagt att där är två incidenter med CC? En är illa nog men det är bara en...
- MalinBaltzar
- Nosare