Välkommen till AoH forum om hundar

Sveriges populäraste forum om hundar med ca 800 nya inlägg per dag.

Här samlas allt från nybörjare till proffsen av hundförare och diskuterar livet med hund, träningstips och mycket mer.

Alla medlemmar, som vill, får en egen Gratis Blogg!.

Registrera dig du också och kom med in i gemenskapen.

Mvh
MrWize och MiWa

Utställningshund dog vid ringside

Här diskuterar vi hundfrågor i allmänhet.

Re: Utställningshund dog vid ringside

Inläggav Tess2 mån 23 jun 2008, 18:00

Jag har väl haft tur på de år jag varit utställare för de flesta arrangemang jag besökt har varit trevliga. Å andra sidan ser jag till att omge mig med trevliga människor, håller mina hundar i kort koppel och har både bur & tält. Blir jag irriterad på någon så säger jag till.

EN sak tycker jag att Dobbe har helt rätt i och det är parkeringsproblemen.
Om jag anmäler 6 hundar a 300-400 kronor så tycker jag nog att mitt hushåll har betalat tillräckligt mycket för att

a.) GRATIS kunna få en parkering i anslutning till utställningsplatsen. Besökare i all ära men jag som utställare är den som drar in stålarna till arrangemanget/klubben och hänsyn bör tas till mig FÖRST. Sätt besökare som kommer med handväska längre bort, utställare med 75 kilos packning närmre.
b.) Få en parkeringsyta som gör att folk faktiskt kan plocka ur sakerna ur bilen utan att buckla granens bildörr. Numer KASTAR jag mig ut ur bilen och gör avancerade yogaövningar med öppen dörr INNAN bilen bredvid hunnit parkera för att slippa lämna in diverse delar för omlackering för femtioelfte gången. Hundfolk är inte världens mest bilintresserade människor men numer så är P-rutorna såpass små att inte ens minsta binnikemask kan åla sig in och ur baksätet utan att komma åt. Nästa bil ska baske mig ha dragdörrar!!

Det håller inte att säga "men vi visste inte". Om jag som utställare på ett ungefär vet hur mycket utställare/folk/bilar det brukar vara på denåden utställningen så borde väl även arrangören vara väl medveten, eller...? Någonslags statistik för man väl? De flesta utställningar har hållits på samma plats i tiotalet ÅR så det borde vara busenkelt att lösa dessa P-problem! Precis som Dobbe tycker jag att många av de som styr parkeringen verkar ha noll koll på hur man smidigast parkerar.

Jag fasar och upprör mig redan för WDS. För problem kommer det att bli. Själv tänker jag låta svärfar gå upp i ottan för att skjutsa och hämta för jag tänker inte ens ge mig in i parleringsgyttret (som kommer bli OLIDERLIGT!).

//Tess, som erkänner att hon hatar just parkeringsbiten (och som fått TVÅ splitter nya bilar repade på utställning!)
Tess2
Veteran
Veteran

Inläggav request mån 23 jun 2008, 18:06

Varför inte göra som de gör i England, men PM får du en färgglad lapp med P på den ger dig fri parkering närmast utställningen, där skiljer man på publik och utställare
Användarvisningsbild
request
Veteran
Veteran

Inläggav Tess2 mån 23 jun 2008, 19:07

request skrev:Varför inte göra som de gör i England, men PM får du en färgglad lapp med P på den ger dig fri parkering närmast utställningen, där skiljer man på publik och utställare

Hmmm... har besökt utställningar i andra länder, både som utställare & publik, och jag har aldrig behövt vara irriterad vid parkeringen. Men visst: utomlands har man ofta en helt annan vana av många bilar och röriga bilister - kanske...?
Tess2
Veteran
Veteran

Inläggav anncatrin mån 23 jun 2008, 20:55

request skrev:Varför inte göra som de gör i England, men PM får du en färgglad lapp med P på den ger dig fri parkering närmast utställningen, där skiljer man på publik och utställare

Taget :D
anncatrin
Veteran
Veteran

Hundras(er): Schäfer + Flat

Inläggav gnuttas mån 23 jun 2008, 21:15

Smart!! Helt klart en idé jag ska framföra vidare till de arrangörer/klubbar jag hjälper.
Skulle vi testa förarna lika hårt som hundarna - skulle många hundägare bli belagda med avelsförbud....
gnuttas
Veteran
Veteran

Föregående

Återgå till SNACKA HUNDAR