Välkommen till AoH forum om hundarSveriges populäraste forum om hundar med ca 800 nya inlägg per dag. Här samlas allt från nybörjare till proffsen av hundförare och diskuterar livet med hund, träningstips och mycket mer. Alla medlemmar, som vill, får en egen Gratis Blogg!. Registrera dig du också och kom med in i gemenskapen. Mvh |
Tidernas sämsta hundsida!!
47 inlägg • Sida 3 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Re: Tidernas sämsta hundsida!!
Skapad 2 feb 2010: http://www.allehunderaser.com/
Den svenska skapad 5 feb 2010.
En engelsk skapad 6 februari: http://www.dogbreedworld.com/
Finns ingen som helst synlig kontaktuppgift, ingen skapare, ingenting. Någon försöker lansera ett koncept som ska bli så populärt att de kan sälja reklamplatser. Jag köper taskig översättning för att visa sina sponsorer hur det kommer att bli, men taskig information är knappast något de kommer rätta till när de får mer pengar...
Bilderna är f.ö. i första hand från wikipedia commons.
Den svenska skapad 5 feb 2010.
En engelsk skapad 6 februari: http://www.dogbreedworld.com/
Finns ingen som helst synlig kontaktuppgift, ingen skapare, ingenting. Någon försöker lansera ett koncept som ska bli så populärt att de kan sälja reklamplatser. Jag köper taskig översättning för att visa sina sponsorer hur det kommer att bli, men taskig information är knappast något de kommer rätta till när de får mer pengar...
Bilderna är f.ö. i första hand från wikipedia commons.
-

Lottiz - Unghund

- Hundras(er): Berner Sennenhund
Den sidan är så dålig så den nästan är kul!
utdrag om infon om staffar:
"Staffordshire Bull Terrier är en underbar vakthund.
Det kan angripa inkräktare och försvara ägaren och hans intressen.
Denna rashunden har normal intelligens i motsats till andra rashundar.
Hundarna är i allmänhet enormt behaglig och inte alls aggressiv eller reserverad mot främmande folk.
Hälsa hos staffordshire bull terrier:
Tyvärr kan inga hundar få betydande hälsoproblem."
källa:
http://www.allahundraser.com/staffordshire_bull_terrier
utdrag om infon om staffar:
"Staffordshire Bull Terrier är en underbar vakthund.
Det kan angripa inkräktare och försvara ägaren och hans intressen.
Denna rashunden har normal intelligens i motsats till andra rashundar.
Hundarna är i allmänhet enormt behaglig och inte alls aggressiv eller reserverad mot främmande folk.
Hälsa hos staffordshire bull terrier:
Tyvärr kan inga hundar få betydande hälsoproblem."
källa:
http://www.allahundraser.com/staffordshire_bull_terrier
Häxan 981224 - 090817
Tack för 10 år av villkorslös kärlek
Tack för 10 år av villkorslös kärlek
-

sussakatt - Unghund

- Hundras(er): Staffordshire Bull Terrier
och jag vet inte om jag vågar sova tillsammans med våra taxar länger
Tendensen att bete sig som ett rovdjur är i den högsta nivån i detta hunden.
de kommer också bli betydligt större än jag trodde
Honor är så hög som 36 til 46 centimeter høy
Tendensen att bete sig som ett rovdjur är i den högsta nivån i detta hunden.
de kommer också bli betydligt större än jag trodde
Honor är så hög som 36 til 46 centimeter høy
-

request - Veteran

Labbar är visst i första hand polishundar, men kan också klassificeras som jakthundar...
-

Alioth - Veteran

- Hundras(er): Svensk lapphund/border collie
whippeten tål kyla mycket bra.....eller hur
Mitra, min älskade prickiga prinsessa, du fattas mig!
-

Jennie - Veteran

Hahahaha!
Saxat från basset houndens beskrivning (eller då bassethund som den tydligen fick heta på sidan):
Bassethund är lämpliga som polishund.
Bassethund är en grand jakthund. Sporhundar är jakthundar som huvudsakligen använder lukt känsla när de är på jakt. . En sporhundar bistår jägare att spåra ändrats.
Dessa hundar är kända för att slagge gott.
Bassethund är de minst smarta rashundar.
De kan mycket väl vara hemma ensamma om de är vänner till den.
Manliga hundar kan väga från 14 til 29 kg tung när den är full-växt. Honor väger 9 til 25 kg tung när den är full-växt. (tea-cup basset då, eller vad!?
)
Rasehunden är älskade och lätt å hitta på bönder.
Bassethund är lämpliga som polishund.
Bassethund är en grand jakthund. Sporhundar är jakthundar som huvudsakligen använder lukt känsla när de är på jakt. . En sporhundar bistår jägare att spåra ändrats.
Dessa hundar är kända för att slagge gott.
Bassethund är de minst smarta rashundar.
De kan mycket väl vara hemma ensamma om de är vänner till den.
Manliga hundar kan väga från 14 til 29 kg tung när den är full-växt. Honor väger 9 til 25 kg tung när den är full-växt. (tea-cup basset då, eller vad!?
Rasehunden är älskade och lätt å hitta på bönder.
-

Natalie R - Champion

- Hundras(er): Berner Sennen & Basset Hound
"Dansk-Svensk Gårdhund är en leksak"
HAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHA.
HAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHA.

-

Skrabbe - Veteran

- Hundras(er): Dansk/svensk Gårdshund och Jack Russell Terrier
Festlig sida!
Så här beskrivs pinschern:
"Pinscher är inte svårt att träna, och du behöver inte ha hund upplevelse att få En hund av denna hundra. Rasen är varken mer eller mindre känslig enn många andra hundraser."
Nej precis, pinschern passar givetvis vem som helst som aldrig har haft hund förr, och är bland de mest lättränade raser som finns
"Rasen kräver alla överskottet av utbildning."
Jaha, jag trodde det var en lättlärd ras som lämpar sig för nybörjare
"Detta djur har sitt rovdjur beteende i intakt."
Jaha, intressant att veta, ska vidarebefordra informationen till min hund.
"De kan skälla, men vanligtvis bara av genomsnittlig grad. De kan vara , om de uppmanas att göra det. "
"Klustring: Pinscher är medgav i databasen til International Federation of Kennel Klubbar."
Vad betyder 'klustring'?
"International Federation of Kennel Klubbar ID för pinscher är 184 och den ble lägt till FCI databas 2007-03-06."
Öh, pinschern har nog räknats som en FCI-ras redan i tiotals år, ev. kan de syfta på förändringen i rasbeskrivningen som kom nån gång 2006 eller 2007.
"Hälsa hos pinscher: Tyvärr kan en betydande del få försvagad hälsa."
Intressant med tanke på att pinschern ändå räknas som en frisk ras som har väldigt få hälsodefekter...
"Pinscher utseende: Manliga hundar är så hög som 43 til 51 centimeter høy. Tisper är så hög som 43 til 51 centimeter høy. Manliga hundar väger 11 til 16 kg. Tisper är så tung som 11 til 16 kg."
Man frågar sig vilken standard de använt, rasstandarden föreskriver 45-50 cm mankhöjd på BÅDE hanar och tikar... 43 är helt klart en för liten hund.
En hanhund på 51 cm och 16 kg skulle se ut som en fågelskrämma, jag har en 51 cm:s och nu när han är i finfin form, väger han drygt 20 kg.
"Rasen är snarare populära och lätt å hitta i klassificerade annonser."
Å det borde jag ha vetat när jag började med pinschrar; jag fick ju vänta rätt många månader för att hitta en "ledig" valp från en bra uppfödare.
Speciellt populär eller vanlig vet jag inte heller om jag skulle kalla pinschern; kanske de menar dvärgpinscher?
Egentligen är det sorgligt att såna där sidor uppstår, nybörjare som inte kan något om en ras kan ju riskera att surfa in där och få en hel massa om bakfoten.
-

Knorris - Valp

- Hundras(er): pinscher
Lite om Golden
Hundarna är i allmänhet våldsamt bekväm - jag bara diggar kombinationen av våldsam och bekväm direkt efter varandra
Hjertefeil och hjärta är en frekvent sjukdom med denna rashund - låter som att det är allvarligt om hunden har ett hjärta...
Och sedan stoltsera med det höga IQ:t
Golden Retriever är de rashundar med den högsta IQ.
Hundarna är i allmänhet våldsamt bekväm - jag bara diggar kombinationen av våldsam och bekväm direkt efter varandra
Hjertefeil och hjärta är en frekvent sjukdom med denna rashund - låter som att det är allvarligt om hunden har ett hjärta...
Och sedan stoltsera med det höga IQ:t
Golden Retriever är de rashundar med den högsta IQ.
- Caroline L
- Veteran

- Hundras(er): Golden
Cairnterrier:
Cairn Terrier skapas i Skottland. Jasså, jag trodde att Leia tillverkades i Falkenberg...
En positiv sak med cairn terrier är att integre skjul.
Hundar kan reserveras, försiktiga och på sin vakt ovan främmande folk. Visserligen vaktar de men cairn är kända för att vara sociala och tillgängliga, ibland till överdrift.
De kan vara , om de uppmanas att göra det. Öööhh?
Tyvärr kan många få svag hälsa. Det har också en rad andra hälsoproblem bland hunderasen. Cairn är snarare en frisk och sund ras.
Benen är vanligtvis passform kort. Ja, jo de har ju korta ben (men de når i alla fall ner till marken)...
Cairn Terrier har en passform gemensamma byggnad. Halen är kort och hängande. Den har en normal lengde på sin näsa. Hale= svans?? Hittar inget annat som kan tänkas vara hängande, det är bara det att cairn skall ha svansen upp. Och normallång näsa har hon ju.
Cairn Terrier skapas i Skottland. Jasså, jag trodde att Leia tillverkades i Falkenberg...
En positiv sak med cairn terrier är att integre skjul.
Hundar kan reserveras, försiktiga och på sin vakt ovan främmande folk. Visserligen vaktar de men cairn är kända för att vara sociala och tillgängliga, ibland till överdrift.
De kan vara , om de uppmanas att göra det. Öööhh?
Tyvärr kan många få svag hälsa. Det har också en rad andra hälsoproblem bland hunderasen. Cairn är snarare en frisk och sund ras.
Benen är vanligtvis passform kort. Ja, jo de har ju korta ben (men de når i alla fall ner till marken)...
Cairn Terrier har en passform gemensamma byggnad. Halen är kort och hängande. Den har en normal lengde på sin näsa. Hale= svans?? Hittar inget annat som kan tänkas vara hängande, det är bara det att cairn skall ha svansen upp. Och normallång näsa har hon ju.
-

Lona - Champion

- Hundras(er): Cairnterrier (Dagterv)
47 inlägg • Sida 3 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5